کالاهای تولید شده از محل مواد اولیه مشمول گروه 4 صرفا امکان صادرات به خارج از کشور را خواهند داشت.

کالاهای تولید شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در ساخت آن ها مواد اولیه خارجی گروه 4 استفاده شده باشد چه به میزان درصد مجاز قابل ورود و چه مازاد بر آن،. امکان ورود به سرزمین اصلی ( قلمرو گمرکی) را ندارند

بدیهی است ورود مواد خارجی مشمول گروه 4 مورد استفاده در تولیدات شرکت های تولیدی مستقر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به محدوده این مناطق تنها در قالب بخشنامه ردیف 230 سال 98 امکان پذیر بوده و کالاهای تولید شده از محل مواد اولیه مشمول گروه 4 صرفاً امکان صادرات به خارج از کشور را خواهند داشت.

قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابه جایی ها (مورخ یکم سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با دهم شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی

در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۲/۱۶ تصویب شد و طی نامه شماره ۳۳۲۴۳ مورخ ۹۹/۰۴/۰۲ توسط رییس جمهور ابلاغ گردید.

چگونگی فرآیند بازگشت تجار و بازرگانان به چین

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران از چگونگی فرآیند بازگشت تجار و بازرگانان به چین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، سیدرضا سیدآقازاده، با اشاره به خبر دریافتی از سوی اداره کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: برحسب اعلام دفتر وزارت امور خارجه چین در شانگهای برای گروه تجار، رویه در نظر گرفته شده به این ترتیب است که صاحبان شرکت‌های ثبت شده در شانگهای درخواست خود را به کمیسیون تجارت(COC) محلی که شرکت در آنجا ثبت شده ارسال می‌کنند.

وی افزود: کمیسیون پس از تأیید درخواست، مدارک مورد نیاز را به دفتر روابط خارجی شهرداری شانگهای ارسال می‌کند و این دفتر پس از تأیید، مدارک را مستقیماً برای صدور روادید به سفارت چین در تهران ارسال خواهد کرد.

ممنوع المعامله بودن شرکت آرچلیک ترکیه با تمامی برندها

ممنوع بودن واردات تمامی محصولات تمام شده و قطعات لوازم خانگی از سوی شرکت سهامی آرچلیک ترکیه با تمام برندها از سوی کلیه شرکت

تعیین سقف صادرات برای کارت های بازرگانی

حمید زادبوم: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

 اگر کارتهای بازرگانی تخلفی کرده باشند در کارگروه پایش رفتار تجاری بررسی شده و فعالیت آنها تعلیق می شوند.
 سقف صادرات از دو هفته بعد اجرایی خواهد شد و هر فردی که 500 هزار دلار صادر کند، باید ابتدا رفع تعهد ارزی صورت دهند و سپس اجازه صادرات مجدد خواهند داشت.

شرکت توسعه تجارت جهان تچرا با هدف فعالیت در حوزه بازرگانی بین المللی در سال 1397 تاسیس شد.از ابتدای همان سال در بخش واردات و صادرات با هدف جذب مشتریان داخلی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد. ما تا کنون توانسته ایم در حوزه ی واردات جهت تامین کالا وتجهیزات صنایع مختلفت اعم از نفت و گاز ، سلو لزی ودرحوزه صادرات به منظور تامین درخواست های مشتریانمان در خارج به عنوان نماینده آنها در ایران ، فعالیت نمائیم.